جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
درایتی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: نمایشگاه کتاب هم زمینه‌ای برای عرضه آثار پژوهشی و هم زمینه‌ای برای آشنایی پژوهشگران با جدیدترین نشریات و انتشارات و تولیدات در حوزه‌های علمی و ساحت های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن تمجید از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه گفت: بر اساس بازدیدی که صورت گرفت، نمایشگاه خوبی بود که ناشران و پژوهشگران نیز استقبال عمومی گسترده ای داشتند.

وی با بیان این که امیدواریم نمایشگاه هر سال توسعه و رونق بیشتری پیدا کند، تصریح کرد: در این نمایشگاه ناشرانی از سراسر کشور حضور یافته اند و این نشان دهنده رونق و استقبال از نمایشگاه از سوی پژوهشگران است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ادامه داد: نمایشگاه کتاب هم زمینه‌ای برای عرضه آثار پژوهشی و هم زمینه‌ای برای آشنایی پژوهشگران با جدیدترین نشریات و انتشارات و تولیدات در حوزه‌های علمی و ساحت های مختلف است، بنابراین از این جهت برگزاری نمایشگاه در عرصه های پژوهشی و آموزشی بسیار موثر بوده و امیدواریم در سال های آینده، به طور مستمر سال به سال شاهد ارتقا و کیفیت بهتر و بیشتر این نمایشگاه باشیم.

وی با اشاره به استقبال گسترده حوزویان و دانشگاهیان در تعامل با یکدیگر از نمایشگاه کتاب و تجلی وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز کرد: مباحث علوم اسلامی دانشگاهیان در نمایشگاه مورد بحث بوده و از این جهت موضوعات مشترک فراوان وجود دارد که طیف دانشگاهیان نیز استقبال می نمایند و می بایست اطلاع رسانی های این موضوعات قوی تر و گسترده تر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی یکی از مهم ترین فواید و اهداف نمایشگاه را آن دانست که ناشران با مطالبات عمومی پژوهشگران آشنا می شوند و عنوان کرد: اینکه بتوان فهمید بازار علم و پژوهش چه عناصری را مطالبه می کند و پژوهشگران نیز در اندیشه تولید آن مطالبات جامعه علمی باشند، خود این در فضای نمایشگاهی معین می شوند و ناشران نیز با عرضه آثار و تولیدات آن را درک می نمایند که چه میزان از تولیدات مطابق با مطالبات عمومی جامعه علمی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ادامه داد: از این جهت حضور دانشگاهیان در کنار حوزویان هم این وحدت را استحکام بخشیده و هم مطالبات علمی یکدیگر را معین می کند و پژوهشگران را به سمت و سوئی هدایت می‌کند که نیاز واقعی جامعه علمی است و تولیدات در طول سال تحصیلی به سمت و سوی این مطالبات علمی از یکدیگر سوق می یابد.

وی با معرفی مؤسسه پژوهشی دانشوران، ابراز کرد: در این مؤسسه پژوهشی تلاش نموده ایم تا آثاری را به رشته تحریر درآوریم که چندین اثر از اینجانب نیز از جمله بررسی فقهی شرکت‌های سهامی، بررسی فقهی شرکت‌های تعاونی، بررسی فقهی شرکت‌های تضامنی و شروط ضمن عقد و ....... در دست تعریف است و امیدواریم در سال های آینده در نمایشگاه ارائه شده و مورد استفاده و بهره مندی جامعه علمی و پژوهشگران واقع شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha